17 Jan 2017

24 Imao sam drugih briga

Sinoć Liku porobiše,
trudne konje dovedoše.
Svi konjići zob zobaše,
i Koranu vodu piše;
Agin dorat ni gledati,
već on gleda pod oblake!
                                 
Tuda idu tri djevojke:
„Ko ufati konja moga,
to će biti ljuba moja!“
Skočila je najstarija,
iznesla je vagon zobi;
neće konjić ni gledati!

Skočila je ona srednja,
iznesla je vedro vode,
neće konjić ni gledati!
Skočila je ta najmlađa,
kaže konju bijele dojke;
Ona konja ulovila!



                                               
Na sastanku nas i ne bi mnogo. Pri čemu, sastav pomalo neobičan.
Bešović je u Konjicu, ali su tu čuveni komandanti iz Bugojna Faruk Aganović Jupi i Goran Čišić, te još dvojica komandira četa, uz onog kojeg sam već imao priliku upoznati. Tu su i Ćuza i komandant ovdašnjeg bataljona, i uz svakog i komandiri diverzanata, gdje domaće predstavlja Šeks, naše Šefa. Zatim su tu i dvojica, predstavljeni kao glavni za logistiku, odnosno vezu. Obojica su odavde, kao i sljedeći što je na sastanku predstavljen. A što je ujedno i moj prvi susret s načelnikom artiljerije, za kojeg sam dosad jedino čuo da je profesor matematike. U svemu je i najčudnije što je Admir uz njega najavio i mene, i to kao - glavnog za artiljeriju, na ključnom pravcu napada!? Ostalih četiri-pet su i najavljeni kao vodiči.
I dok se čudih kako sam najavljen, malo više stidjeh čovjeka kojeg takva najava s pravom čini dobrano ljutim, uslijedi ono što me još više iznenađuje.

Jupi i Goran su tu, pa opet Admir nije samo domaćin sastanka. On ga i vodi, tačnije izlaže situaciju, a ja shvatam da on ovdje nije samo inžinjerac, već jedan od glavnih operativaca!
Sljedeće iznenađenje je i najveće, situaciju odnosno plan - izlaže na panou, preko našeg filma! Pri čemu mu se jedno mora priznati, pripremio se besprijekorno.
Iako su se na filmu na pojedinim mjestima dali jasno čuti tihi glasovi Sefira i Šeksa, sva ta mjesta on je vješto premotavao, zastajući na odabranima, gdje je pričao uglavnom to što su i oni govorili. Paralelno se služio i, također odlično pripremljenom kartom.
Svi prisutni su ostavljeni bez riječi, uključujući i Jupija i Gorana. Poslije njegovog govora niko nije imao ništa ni pitati ni dodati.
Osim što smo se Šefa i ja malo došaptavali, s obzirom na činjenicu da smo sjedili na kraju, a dobrim dijelom već znali priču, njega još bolje.
-          Slušaj, slušaj... Ko da je on bio u izviđanju... Joj, ko ga ne zna... – Šefa je ovako poveo naše kratko došaptavanje.

Na kraju, samo Jupi priđe iscrtanoj karti, činilo se ne u cilju pitanja i komentara, već - tek da nešto kaže:
-          Gledajući ovaj rejon predviđen za minobacač na pravcu Crnog vrha, mislim da je Ibragina koliba idealno mjesto – u tom se času okrenu prema meni, pa načelniku artiljerije – odmah sad vidi šta ti je sve potrebno, dogovorite se, koordinirajte...

Vrativši se na mjesto, odluči da još jednom sve ponovi. Pri tome nije zaostajao za Admirom, kojeg je dopunio upravo pogodnostima odabranog minobacačkog položaja. Zaključeno je tako što su sada precizirani i gdje koji vodič ide.
Što je mene najviše zanimalo, istovremeno i više nego radovalo, ispred minobacača ide Sefir.
Sudaraju nam se pogledi. Meni je bilo drago, dok je njegov pogled zračio svačim više nego oduševljenjem. Gledao me je očima koje su nešto govorile, što ja nisam razumijevao, i što mi je možebiti kasno sada provjeravati.
A imao sam i drugih briga. Dok i ostali obavljaju neke kratke završne razgovore ja se probijam do načelinka artiljerije.
Njegov loš pogled sam shvatao, na svoj način, ali mi je palo na um da zatražim nešto što bih ipak mogao dobiti a što bi mi itekako korsitilo.
-          Samo mi, ako možeš, nabavi jedan digitron s trigonometrijskim funkcijama! – rekoh i mirno i prijateljski, ali i ozbiljno.
-          Evo ti moj! – jedva suzdržano drhtavim glasom odgovori, sa željom da naš razgovor potraje što kraće.
-          Ovo mi ne treba! – skoro dreknuh, a pošto više slučajno pogledah u digitron koji je veličinom ličio na traženo – nema trigonometrijske funkcije: sinus, kosinus...
-          Ja veći nemam! – skoro zamuca.
-          Ne treba mi veliki. Treba mi s trigonometrijskim funkcijama – sad se i čudih, s obzirom na činjenicu da sam znao da ispred sebe imam profesora matematike.
-          Dobro, ako mognem naći ću.

Klimnuh glavom, svjestan da je ovim naš razgovor gotov, i da neće biti završen onim što sam tražio.
Klimnuh još jednom, sad kao želivši da kažem da ću se snaći i bez toga. I da ja i nemam više nikakvih problema, pošto je rečeno da uz minobacač idu trojica. Povešću Ahma i Gliba.
Izlazeći, ne promače mi još jedan upitni Sefirov pogled. Još više sam bio ubijeđen kako je jedini razlog tome to što noćas u dva krećemo zajedno!?

                   


pogled na Cvrče
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...