23 Dec 2016

42 Sevap

Sunce zađe, a mjesec izađe,
Softa Mejru na vodici nađe:

„Daj mi, Mejro, studene vodice;
Daj mi, Mejro, iz tvoje ručice.
Daj mi, Mejro, tako ti dušice!“

„Bolan, Softa, da nije grihota?“
„Daj mi, Mejro, vode iz bokala!
Daj mi, Mejro, tako ti imana!“

„Bolan, Softa, da nije grihota?“
„Daj mi, Mejro, vode iz perdeta!
Daj mi, Mejro, tako ti dženneta!“

„Bolan, Softa, da nije grihota?“
„Nije, Mejro, nije nam grihota!
Ti su bula, ti ćeš naklanjati;
Ja sam softa, ja ću odučiti!“





Uz one poznate, i jedan novi osjećaj. Ovo čekanje neće biti uzalud!?
Na potvrdu smo čekali svega dvije minute. Začulo se nešto u prokresu ispod.
Provjeravamo puške, zaklone. Znamo da je ovo put kojim bi Galib trebao doći, ali se niko nije zakleo da oni nisu prošli. U tom bi slučaju ovo mogli biti i četnici.
Ruke nam se znoje na puškama. Dah smo ustavili svih desetak sekundi, koliko je trebalo da se od momenta kada smo čuli kršenje granja pojavi i prvi čovjek.

Iznuren kao i ostali mu saborci, sasvim nije ni ličio na sebe, pa opet bi bio grijeh Galiba Hodžića ne poznati odmah.
-       Živi ste, Galibe – brzo ustajem i javljam se, kako ih ne bismo iznenadili.

Snage nije imao ni da odgovori. Tek je, pri samom susretu upitao za vodu.
Vidjevši da imamo dva kanistera, kolona se ustavlja. Bez riječi se smjenjuju, dok oni udaljeniji imaju samo jednu želju, da dotekne i njima.
Ne smijem se, ali glavom zuji da im kao obezbjeđenje i nismo bili potrebni. Moguće da nikog nisu ni očekivali, zato se jesu obradovali kanisterima.
Ne smijem se, ali glavom zuje i generalove riječi. Nije baš onako kako je on zamišljao, ali jeste kome je potrebno, ko je zaslužio.
Nisam imao predstavu kojom su brzinom primili naredbu o povlačenju, nisam znao da vremena nisu imali za punjenje čuturica, nisam prepoznao svoj predosjećaj,  ali mi je jasno ovo što gledam. Bio sam toliko puta žedan, znam koliko njima ovo znači. Znam da ih je i puno više nego što je vode u nas, ali sudbina nikada nije svima ista. Sretnijima će ovaj gutljaj vode mnogo olakšati, izdržat će i ostali!
Pokušavao sam brojati, koliko ćemo ih uspjeti napojiti, koliko sevapa zaraditi. Zabrojah se oko dvadesetog. Uzdišući se prekoravam, jedino važno je da sam shvatio zašto sam snio i ćurevski kanister. Kao, i zašto ostali prinose i čuture.
Ne pitamo, ne odgovaraju nam, sve nam se kazuje samo. Vidimo i premorenost, ali i tugu i razočarenje...
Jedan uspijeva progovoriti, od jutros niko od njih nije ni vidio vode. I pogledom i mislima se pružio niz kolonu.
Uz gašenje vlastite žeđi, jača i želja da se i saborcu ostavi koja kap. Kako se kolona pomjera, gutljaji su sve manji. A meni se još čini kako na red dolaze sve žedniji.
Gledajući koliko će ih tek ostati i bez tih par kapi, krenuše mi i suze. Koje pojačaše, kada se jedan momak progura naprijed. Zatražio je malo vode za ranjenika kojega su nosili.
Uvakat je stigao, u momentu kada je pražnjena posljednja čuturica. Dvojica su još stigli da pokvase usne, dok je treći samo mućnuo čuturicom.
-       Nosi ranjeniku – mirno je to rekao, bez žala, s ponosom što je baš on taj koji je sad bio na redu.

Htjedoh ga upitati za ime, ali mi se ne dade. Imao sam osjećaj da bi ih većina uradila isto!
-       Zaradili smo sevapa za dva života – Glibo mi šapće, dok Galib naređuje nastavak kretanja.
-       Ne bi valjalo da smo drukčije uradili – Salja se nadoveza.
-       Bog će nam zafaliti! – Ahmo zaključi.


Bjelašnica, Opservatorij
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...