26 Apr 2016

42 - Jutro nas nije iznenadilo

Po mjesečini, kraj šimšira,
tu mi se šeće mlad đidija.
U ruci mu tamburica sedefli,
sitno kuca, jasno popijeva, čuješ li?
Ajko, zove me, da mu dođem na divan.

Kono mila, plav zumbule,
za oči tvoje, srce izgorje.
Reci meni, Ajko mila, voliš me,
da mi srce od sevdaha ne pukne.
Ajko, reci mi, da ne čeznem uzaman.

Čekaću te do jeseni,
a, o jeseni, bježi meni.
Da ti ljubim lice bijelo rumeno,
pa da bude srce moje veselo.
Ajko, dođi mi, pod šimšir na divan.





Probdio sam cijelu noć. Zapravo, tih nekoliko sati koliko je do jutra bilo ostalo. Kraj postelje, koja je mirisala čudnim, prelijepim mirisom. Iskrenog zadovoljstva, posvećene brige, pažnje i njege.
Nije mi se ni moglo spavati. Jesu se svi redom nudili da me odmjenjuju, čak i neki Ćasarini. Želio sam, prirodnim smatrao da ovu cijelu noć budem uz Mufa. Faruk je to smatrao obavezom. Da bdije nad njim, ali i nada mnom. Da ne bih ponovo Mufu dodao više vode nego mu to stanje rane dozvoljava.
Obojica smo ga razgovarali. Hrabrili, ma koliko to nije bilo potrebno. Držao se snažno, i potpuno svjesno. Svjesnije nego ja, koji sam već bio počeo zamišljati da je ovo samo san, i da ćemo ujutro Crnog zateći živog. Mufova svjesnost se pokazivala i time što se i sam počeo boriti protiv žeđi. Prihvatao je tih nekoliko kapi, kojima bi mu Faruk povremeno tek protrljao usne, sada bez gunđanja i molećivih pogleda. Činilo mi se da je svoju ranu, dok bi mu je Faruk čistio i previjao, gledao lakše nego ja.
Ja sam se užasavao. Ni traga rupi o kojoj su mi pričali, u koju je čitav orah mogao stati. Cijela šaka je natekla, negdje unutra i zatvorila ranu. Vjerujem da je dio kostiju i pokidanih tetiva iznijela vani. Posao za hirurga, kojeg mi ovdje nemamo.


Faruk je činio šta zna i može. Trudio se, toliko da sam bio siguran kako ja nešto slično ne bih mogao. Zadivljavao me strpljivošću. Štedio je alkohol, gledao da svaka kap očisti dio rane. Čistio je temeljno, pri tome vodeći računa da ga ni najmanje ne povrjeđuje više, da ne osjeti ni trun boli uzrokovane kvalifikovanom nestručnošću. U čemu je imao punu Mufovu pomoć, koji je sve boli trpio jednako kao i žeđ.
Trudili su se i ostali. Svakih desetak minuta je neko ulazio. Da ga vidi, da upita kako je. Sam Ćasara je ulazio pet puta. Nije spavao, obilazio je i radove u šumi. Vodio računa da nasloni i bašluci budu gotovi na vrijeme.
Uglavnom, jutro nas nije iznenadilo. Dočekali smo ga spremni, ma šta nam donosilo.
-          Crnog moramo ukopati. Izvući minobacač i preostale mine. Znam odličan položaj, još bolji od ovoga – Ćasara je bio pun ideja.

Meni je ovo pomenuo dva puta. Oba puta je ostao bez pitanja. Odobravanje - da je njegova odluka gdje ćemo i kako Crnog ukopati. Sličnih je situacija već bilo ovdje, ginulo se na položajima, daleko od logora i sela. Vidim i da je prisebniji, da lakše razumije situaciju, a znam i da bolje poznaje teren. Nikako ne sumnjam  ni u njegove najiskrenije namjere, kad je u pitanju naše daljnje angažovanje. Mogu ja sumnjati da može postojati bolji položaj od ovog na kojem smo bili, ali nikako da nema približno dobar koji će u ovoj situaciji zasigurno postati bolji.
-          Vidjećemo, otići ćemo zajedno, pogledati. Ako ti se ne dopadne, možemo još dalje prošnjuhati. Ima ovuda još finih proplanaka, na kojima se ona makinja može postaviti – treći put je i ovo dodao, ne zato što je u mojim očima vidio sumnju, već što je tako doista mislio.

I zato što se to i podrazumijevalo. Tako ćemo morati i učiniti, sve manje vjerujem da se mogu predomisliti oko izmještanja položaja. Samo što mi se o tome nije razmišljalo, znam da će se sudbina već pobrinuti. Ili se već pobrinula, samo čeka da je shvatimo.
-          Ona budala hoće da ponovo gađamo – Džemo je to nagovještavao, a da je htio da me iznenadi jutros ništa mu bolje ne bi ni moglo pasti na um.
-          Ko? Kako? – iako ni on nije spavao, nikako nije djelovao kao neko kome je ikoliko stalo do šale, ozbiljan je bio kao i ono što je rekao, pa je moja reakcija bila refleksna, a ne ispunjena sumnjom.
-          Admir. Maloprije je zvao. Munib je preuzeo telegram, obavijestio Ćasaru, on mene.
-          Šta tačno hoće, znaš li?
-          Da nastavimo gađati. S Kikala!
-          Jebem im... Javio sam šta nam se desilo. Da smo se povukli, da nismo više dolje, da ne smijemo odozdo gađati, da ćemo danas tražiti novi položaj...

Zastao sam. Kako bi stari ljudi rekli, ujeo se za jezik. Pomislih kako je Admir, Major ili već ko, doista pretpostavio da je moja sinoćnja priča bila samo trik. Iz razloga o kojima sam i ja razmišljao, ili sumnji da mi je cilj bio dobiti na vremenu, preskočiti noć. Sad je svejedno, trebam naći način da ih razuvjerim.
-          Tamo je opet krkljanac!? – Džemo požuri iznijeti jedan svoj zaključak.
-          Mogu misliti. Drobi, čim od jutros im i artiljerija ovako radi. Baš me čudi da ovdje nisu još ni jednu poslali!? – ovo vraćanje svjesnosti da nam je svakako odavde se negdje sklanjati, dade mi ideju za još jedno pitanje – šta veli Ćasara, šta ste pričali?
-          Ništa. Kaže, mi znamo svoje. Ako mi procijenimo da možemo, on se neće petljati. Jedino je rekao da dobro snimimo situaciju, da se ne izlažemo. A ostaje, kad budemo htjeli, on će nam pokazati novi položaj.
-          A, šta ti veliš? – trebalo mi je i njegovo razmišljanje.
-          Šta ja znam. Zbog Crnog, zbog Azema, ja bih gađao cijeli dan. Dok ima mina. Ali, ti si komandir, šta god ti odlučiš.
-          Pusti to. Idemo prvo do Muniba, da javimo kako premještamo položaj, kako sad ne možemo, nego poslije... Dok skontamo šta ćemo i kako ćemo!
-          Čuvajte se – nismo mogli otići da nas Mufo ovim riječima ne isprati.

Bio sam zadovoljan. Čim sam telegram poslao, desilo se što smo i pretpostavljali. Kikalo je zasuto granatama. Pomislih kako je tako i moje razmišljanje završeno prije nego je počelo.

Spremni su bili za polazak svi koji su se u logoru zatekli, izuzev Mufa, Faruka i Ćasare. Jedan konj je natovaren naslonima i bašlucima. Još četiri ćemo povesti, da u povratku potjeramo minobacač i mine, šator i ostale stvari.


                                                    izlazak na plato Vratnice
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...