23 Apr 2016

35 - Nekoliko je gelera zaustavila homora

Sinju munja iznad Orah'vice,
zagrmilo oko Gračanice.

Kiša pada viš Sokola grada,
Gračanicu voda oplavila,
i bijelo groblje Gračaničko.

Odnijela je Mejru na tabutu,
iznijela je Šeničkom bunaru.

U Mejre se ništa ne viđaše,
sam' se vide sitne pletenice!






Pošao sam, ne razmišljajući šta će Senad odlučiti. Ostavio sam mu pravo izbora. Vjerovao sam kako ću i sam moći, samo sam se žurio što prije dočepati te homore.
Bio sam hitar, dobro poznavao utabanih sedamdesetak metara staze.
Već sam zalijegao na mjesto odakle smo se i inače javljali, kad shvatih da me Senad prijatno iznenadio. Žurio je da me stigne, i na pet koraka se sapleo i pao. Odmah se podigao, a cijelo je vrijeme ubrzano disao. Nije bio siguran da li je napravio pravi izbor. Vidjelo se jasno, u trenutku kad pade još jedna granata. Blizu prethodne, s tim da su sad geleri dolijetali i blizu nas.
-          Ne boj se, vidi ovu homoru – hrabrih ga – nije baš kao čabar, ali je - mašala! Nema šansi da je ikaka granata probije. Vjeruj mi, ovdje nam je sigurnije nego i u skloništu... Ti ćeš mi samo raskriliti jaknu, zbog vjetra, ali i za svaki slučaj, mada se svjetlost svijeće ne bi trebala nidokle vidjeti.



Možda su mu ruke malo podrhtavale, ali je slušao što mu govorim. Svijeću smo postavili na jednu žilu, i vrlo brzo bili spremni za slanje telegrama. Najprije sam trebao napisati ga, što sam činio naglas. Zbog Senada.
„Otkriveni smo. Ne smijemo iz skloništa nos promoliti. Drže nas pod vatrom. Baterija skoro prazna. Isključujemo se do ujutro. Čujemo se.“ – mogao sam osjetiti kako ga ovo smiruje, iako je i mene nerviralo što nam se svijeća već dva puta gasila. Razmišljao sam šta učiniti da takvih problema nemadnemo kad telegram budem slao.
-          Daj, ja ću ti svijeću pridržati – Senad je prvi imao rješenje.
-          Ali, kako ćemo za jaknu?
-          Jebeš jaknu. Ova homora može zakloniti svjetlost svijeće!

Čak sam osjećao da se sasvim opustio, da mu je sad drago što je sa mnom. Vjerovao je kako čini nešto veliko. Ni mene ni njega nije nerviralo što se njegov imenjak Senad Pekas odmah nije javljao, bitnije nam je bilo da se svijeća ne gasi.
Na treći se poziv Pekas javio. Zbog svog Senada sam žurio poslati telegram, zato sam stao tek nakon druge rečenice. I ljutnuo se kad sam čuo da moram ponoviti sve iz početka. Uz sve nevolje, izgleda kako ni prijem nije dobar. Zato ću sad potvrdu prijema tražiti poslije svake riječi.
Negdje pred sami kraj telegrama ču se najjača detonacija. Tek postah svjestan koliko su ostale padale daleko od nas. Ova je jedina pala blizu! Ne mnogo je svjedočila detonacija, koliko geleri koji su nas zasuli. Nekoliko ih je zaustavila i „naša“ homora. Ponovo smo ostali i bez svijeće, ali s vraćenom željom Senada da odmah krenemo ka skloništu.
-          Jebeš sad telegram – skoro je molio – valjda će shvatiti.
-          Nije to problem. Smiri se. Znam i ja da je ova baš blizu pala, ali, kao što si vidio, ovdje smo sasvim sigurni. Zapamti, kad granate padaju, zakon je da si - gdje si!
-          Hajdemo, molim te... mene je strah – drhtao je, skoro plakao.
-          Kako ti hoćeš, samo da završimo telegram.

Učinilo mi se da ga čujem kako ponovo moli, ali sam pažnju okrenuo u pravcu skloništa. Odatle su dopirali neobični zvuci.
Zaustavih disanje. Što i Senad učini, mada s malo većim naporom. Nije bilo dileme, nešto se čulo. Neki zvuk koji se mogao opisati kao pisak.
-          Šta je ono? – Senad se prestao tresti, ali mu je glas još drhtao.

-          Ne znam. Zato, šutimo. Da čujemo... Meni se čini kao da neko doziva Hora, i traži torbicu. To ne bi bilo dobro, značilo bi da je neko ranjen... A možda mi se samo pričinilo, evo i ova stanica pišti.



                                                         Perovići, pašnjaci
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...