10 Feb 2016

II - 14 / Očima je bilježio

Da sam pčela želja mi je pusta,
pa da sletim curici na usta.
Molio bih da me l'jepo primi,
med da sisam i ljeti i zimi.

Ja sam lopov, svo me selo znade,
svak me znade, volim da ukradem.                                    20. juli 1992.
Ja ne kradem što lopov ukrade,
već poljupce od curice mlade.
                                                  
Curica mi u krađi pomaže,
ja je ljubim, a ona mi kaže:
„Moli, dragi, sudbinu i vraga,
da nam nana ne uhvati traga.“





Sinoć smo do dugo u noć sjedili, pričali o tome šta se trenutno dešava. Ni mi nismo bili najzadovoljniji smještajem i uslovima, ali - rat je!
Čudili su nas postupci onih koji napuštaju, jučer ih je još otišlo. Htjeli su za Goražde, a ovdje neće. Žele biti na Trebovoj kada njihovi budu išli.
Jučer je otpraćen i drugi konvoj. Oni koje smo poslali po hranu se nisu vratili, pričao nam kurir što je umjesto njih dotjerao hranu, ali i nekoliko pušaka. Ni on nije htio ostati ovdje.
Valjda se počnu vraćati, kako budu ispraćali svoje.
Alija je sašio ruksak. Prezadovoljan sam, ne bi ni bio red da je moj bolji od njegovog.
Ipak, glavni se događaj, o kojem smo tako dugo pričali, dogodio u sumrak.


Odveo sam Remziju onoj hali. Uveo kroz isti prolaz, pokazao kesu. Pri onako smanjenoj vidljivosti, činila se još zagonetnijom. Na Remziju je djelovala neodoljivo.
Najprije je pogledom odmjerio svaki pedalj zemlje uokolo. Očima je bilježio sva mjesta gdje može stati nogom kako bi se bezbrižno spustio. Dok nije očima bar dva puta uspješno „sišao“, nogom se nije usudio. Bio je uvjeren kako je isti put koristio i onaj koji je kesu tu skrio.
Morao je u šiblje ući na suprotnoj strani. Mene je ostavio na istome mjestu, s tojagom, kako bih mu bio spreman pripomoći ako zatreba.
Čekalo ga je sedam-osam preciznih koraka. Nije bilo lahko, vidjelo se po znoju koji mu je osvajao lice. Međutim, on ne bi bio on - kada bi odustao!
Obojica smo odahnuli kada je konačno kesu imao u rukama. Bio je uzbuđen, ali se nije usuđivao odmah provjeravati. Želio je što prije nazad.
Vidjevši da se uspješno izvlači, požurio sam k njemu. Zbog toga što su njegovi napori da izađe bili veći od samoga spuštanja, htio sam mu bar malo pomoći.
Sve je to bilo ništa spram našeg razočarenja u odnosu na znatiželju i očekivanja. Nisam vidio, nije mi ništa govorio, ali mi je bilo jasno. Prema psovkama, a kojima baš i nije bio sklon.
Nije se, čak, potrudio ni da sve vrati kako je bilo. Spustio se do pola, i kesu okačio o prvi veći grmen.
Tek mi je u povratku, uz sebi svojstven smijeh, priznao kako je luđi onaj koji je ovo ovako sakrio. Pribor za pčele nije vrijedio tolikog truda, mogao se samo zakopati kao i neke vrijednije stvari.
Znao je da će zbog ovoga dugo biti šale na njegov račun, ali se nije želio tako osjećati. Bio je zadovoljan kako je, ipak, uspio saznati o čemu se radi, ali i činjenicom da će se još neko „upecati“, sad kada je kesa na vidnijem mjestu.


                                                            plato Trebove







Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...